Hej!
Vi har byggt nytt kök och till det en rostfri bänkskiva från Purus och en blandare från Primy, Accent Steel. När rörmokaren installerade blandaren såg vi att den var sned, som Lutande Tornet i Pisa. Primy var sjukt hjälpsamma och skickade en ny. Men samma sak med den. Rörmokaren verkade verkligen ha koll på vad han gjorde. Han sa att det troligen beror på att man skruvar fast blandaren enbart på höger sida vilket gör att det blir sned belastning och det blir extra känsligt när det är en rostfri bänkskiva med träkärna som av sin natur inte här helt stum, som tex en stenskiva. Han nämnde att Tapwell skruvas fast med två skruvar, en på vardera sida om själva pipen och att det skulle göra att den skulle kunna justeras in bättre så den blir rak.
Har någon råkat ut för samma sak, som kan bekräfta eller dementera att detta skulle vara anledningen. Eller komma med tips hur vi skulle kunna räta upp den. Bänkskivan är helt plan när vi lägger vattenpasset på den. Vi vill jättegärna behålla blandaren då vi inte hittar någon vi gillar bättre.
Tack på förhand!
Vi har byggt nytt kök och till det en rostfri bänkskiva från Purus och en blandare från Primy, Accent Steel. När rörmokaren installerade blandaren såg vi att den var sned, som Lutande Tornet i Pisa. Primy var sjukt hjälpsamma och skickade en ny. Men samma sak med den. Rörmokaren verkade verkligen ha koll på vad han gjorde. Han sa att det troligen beror på att man skruvar fast blandaren enbart på höger sida vilket gör att det blir sned belastning och det blir extra känsligt när det är en rostfri bänkskiva med träkärna som av sin natur inte här helt stum, som tex en stenskiva. Han nämnde att Tapwell skruvas fast med två skruvar, en på vardera sida om själva pipen och att det skulle göra att den skulle kunna justeras in bättre så den blir rak.
Har någon råkat ut för samma sak, som kan bekräfta eller dementera att detta skulle vara anledningen. Eller komma med tips hur vi skulle kunna räta upp den. Bänkskivan är helt plan när vi lägger vattenpasset på den. Vi vill jättegärna behålla blandaren då vi inte hittar någon vi gillar bättre.
Tack på förhand!
Sätta en större " stum" bricka på undersidan, kanske hjälper något ?
Klicka här för att svara
