Min Ford Explorer -98 börjar bli lite opålitlig, vilket inte duger när man har fem km väg som yr igen med meterhöga drivor ett par gånger om dagen.

Det handlar om en typisk gårdsbil, motorsåg, spett och tagtråd därbak alltsom oftast, men även hela familjen ibland. Forden är bra men nu vill jag ha något lite större med:

- Diffspärrar för vintern
- Rejäl dragkapacitet, minst 2500 kg, helst mer.
- Gärna tre stolsrader vid behov
- 4x4 givetvis

Vad rekommenderar ni för SUVar i storleken Tahoe / Expedition? Siktar på något begat, kanske 3-5 år eller så.

En Land-rover kanske? Nog inge vidare komfort, men säkert bra för övrigt...?

//AA

Vill du ha en pålitlig bil så ska du I allafall inte ha en Tahoe, mycket elfel och allmänt dålig kvalite.

Toyta Hilux dubbelhytt om du klarar dig med två rader. En LandCruiser annars...

Helt klart land cruiser. Kolla på 70-serien. Finns i olika varianter och även med flak fast då endast med enkel hytt. Slitstark som få och väldigt bra framkomlighet, dessutom något mer komfortabel än en defender.

Subaru Forester kanske vore ett alternativ?

Ingen aning om den levereras med diffspärr och/eller tredje rad säten, men det kan kanske vara värt att kolla på iaf?

Forester har inget av ovanstående. Jag röstsr på Landcruiser 120.

W
Dodge Ram 2500 eller 3500 om du har korten som behövs. Finns ju i mängder med hytt/flak varianter så det e bara att välja. Det e ju lite dyra men de gör jobbet med bravur. Gjärna med cummins dieseln, den har gött ljud och hyffsad förbrukning. Nissan Patrol e en annan goding samt givetvis Tahoe och LC. Disco 3 eller 4 e ju fina oxo.

Med meterhöga drivor hade jag röstat på en NewHolland, men den har ju bara ett säte......

Protte

På Din önskelista är det nog endast Dodgen som passar in, antingen RAM dubbelhytt eller Durangon som jag själv har, och naturligtvis med HEMI motorn, om du vill kunna dra 5 ton utan problem i backarna. Normal körning på 1 L milen, och det med en V8 på 5.7 L = ( vid jämn fart kopplas 4 cyllar bort) pris: 350--400.000.

Lada Niva, rejäl rysk kvalitet med bra värme :D

protte:Inga problem med sittplatser om man har frontlastare ;)

En Blazer höghjuling är grym i snön iaf!

Redigerat:
Mmm, Durango och Landcruiser är ju att par karameller att suga lite på!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.