Vi har flyttat till nytt hus. Där tidigare ägaren har limmat/fixerat frigolit plattor över taket, vilket han tyckte var snyggt. Ush. Vi rivit ner alla frigolitplattor men nu är det 1 miljon klumpar på taket som finns kvar. Vi har provat med slipmaskiner men det tar 10000 år, vi har provat att hugga/skrapa dem bort från gipsskivorna, tar oxå 10000 år. Vi kmr inte riva ner taket o lägga nytt men vi funderar på att föröska slipa ner dme sem buktar ur för mkt sen bara spackla över? Känns det rimligt??? Även om det innebär mkt spackel?
Men det var smart! Jag håller på att skrapa bort så att limmet inte är tjockt. Tror ni det går om det är högst 2 mm? Kan säkert slipa till mindre men då slipper vi gå in ett spackel helvete där det aldrig kmr bli jämt o fintViktor.J skrev:
Svårt att säga, bäst är väl att testaS Sanaz skrev:
Det kommer ju tyvärr fortfarande bli lite att spackla och slipa.
Vad är det för tak som dom har limmat frigoliten i ?
Jag skulle riva ner allt och sätta nytt.
Eller sänka taket och sätt nytt.
Att slipa och skrapa dom där känns som de finnd andra saker att lägga dom timmarna på.
Om ni inte verkligen behöver hålla budgeten nere på detta.
Eller sänka taket och sätt nytt.
Att slipa och skrapa dom där känns som de finnd andra saker att lägga dom timmarna på.
Om ni inte verkligen behöver hålla budgeten nere på detta.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Renoveringsgips (6mm) tror jag blir svårt i taket. Svårt att få den plan. Sätt nya gipsskivor det är inte dyrt och det går fort. Hyr en skivhiss över en helg. Vissa byggmarknader lånar ut gratis om du köper skivorna där. Man kan överväga att riva ned skivorna som sitter där. Och det är viktigt att lokalisera var glespanelen sitter, så du hittat något att skruva i.
Det blev att vi ska göra så! River ner allt och lägger dit nya. Insåg att det var det bästa och mest praktiska att göra. Så typiskt att förra ägaren hade gjort så dant.H hempularen skrev:Renoveringsgips (6mm) tror jag blir svårt i taket. Svårt att få den plan. Sätt nya gipsskivor det är inte dyrt och det går fort. Hyr en skivhiss över en helg. Vissa byggmarknader lånar ut gratis om du köper skivorna där. Man kan överväga att riva ned skivorna som sitter där. Och det är viktigt att lokalisera var glespanelen sitter, så du hittat något att skruva i.
Klicka här för att svara