Uppdatering, har krattat ut lite material på infarten nu och kommer ej göra mer än så på ett tag, då jag har annat att stå i..
 
  • Grus och singel utspridd på en infart med en ensam planta som sticker fram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av blå Volvo vid infart med nyrakade småstenar och en hög grus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En uppdatering i gammal tråd.

P patriklarsson skrev:
Uppdatering, åkte till Swerock i närheten, de sa att det finns 8-16 8-22 16-22 & 16-32 bland annat.
Men de hade ej 16-22 just där.
Jag köpte alltså in ett lager 16-22 och har nu konstaterat att det INTE funkar bra att köra på, det packar sig nämligen inte tillräckligt bra.

Därför kommer jag använda detta lass till annan markfyllnad och istället senare köpa in 8-22 som jag nu tror mer på!

Någon som har 8-22 hos sig?
 
P patriklarsson skrev:
En uppdatering i gammal tråd.



Jag köpte alltså in ett lager 16-22 och har nu konstaterat att det INTE funkar bra att köra på, det packar sig nämligen inte tillräckligt bra.

Därför kommer jag använda detta lass till annan markfyllnad och istället senare köpa in 8-22 som jag nu tror mer på!

Någon som har 8-22 hos sig?
Om du vill att det ska packa sej är det mycket bättre att välja ett mtrl med 0fraktion tex 0/16 eller 0/32
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Om du vill att det ska packa sej är det mycket bättre att välja ett mtrl med 0fraktion tex 0/16 eller 0/32
Om man ser till hur det packar sig är det nog bättre, men då sätter sig också mängder med sten i däcken och det vill jag inte, hade vid ett annat garage först en sort som var hemsk att följa med däcken men sedan la grävaren på ett annat och där har det alltid funkat bra. Men jag vet inte vilka material han la på tyvärr..
Hos mig har jag något mindre under som är bra packat, men tycker redan att det följer med för mycket i däcken. Skulle därför vilja ha något ovanpå.
 
P patriklarsson skrev:
Om man ser till hur det packar sig är det nog bättre, men då sätter sig också mängder med sten i däcken och det vill jag inte, hade vid ett annat garage först en sort som var hemsk att följa med däcken men sedan la grävaren på ett annat och där har det alltid funkat bra. Men jag vet inte vilka material han la på tyvärr..
Hos mig har jag något mindre under som är bra packat, men tycker redan att det följer med för mycket i däcken. Skulle därför vilja ha något ovanpå.
Det har jag förstått, men utan nollfraktion packar sej inte grus
 
Funderat på stenmjöl ovanpå?
 
Ok, nej jag har inte funderat på det. Får åka och titta på 8-22 längre fram i vår, ett annat alternativ kanske är att ha på något finare som du skriver, för jag antar att det är allt mellan 2-8 som sätter sig i däcken.
 
P patriklarsson skrev:
Ok, nej jag har inte funderat på det. Får åka och titta på 8-22 längre fram i vår, ett annat alternativ kanske är att ha på något finare som du skriver, för jag antar att det är allt mellan 2-8 som sätter sig i däcken.
Kolla på en boulebana eller kyrkogårdsgång när snön försvinner, paddat stenmjöl ger en hård och slät yta som är lätt att gå på och vinterunderhålla om man gör sånt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.