6 864 läst ·
22 svar
7k läst
22 svar
Snabb fråga, material infart/parkering 16-32?
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Uppdatering, har krattat ut lite material på infarten nu och kommer ej göra mer än så på ett tag, då jag har annat att stå i..
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
En uppdatering i gammal tråd.
Därför kommer jag använda detta lass till annan markfyllnad och istället senare köpa in 8-22 som jag nu tror mer på!
Någon som har 8-22 hos sig?
Jag köpte alltså in ett lager 16-22 och har nu konstaterat att det INTE funkar bra att köra på, det packar sig nämligen inte tillräckligt bra.P patriklarsson skrev:
Därför kommer jag använda detta lass till annan markfyllnad och istället senare köpa in 8-22 som jag nu tror mer på!
Någon som har 8-22 hos sig?
Om du vill att det ska packa sej är det mycket bättre att välja ett mtrl med 0fraktion tex 0/16 eller 0/32P patriklarsson skrev:En uppdatering i gammal tråd.
Jag köpte alltså in ett lager 16-22 och har nu konstaterat att det INTE funkar bra att köra på, det packar sig nämligen inte tillräckligt bra.
Därför kommer jag använda detta lass till annan markfyllnad och istället senare köpa in 8-22 som jag nu tror mer på!
Någon som har 8-22 hos sig?
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Om man ser till hur det packar sig är det nog bättre, men då sätter sig också mängder med sten i däcken och det vill jag inte, hade vid ett annat garage först en sort som var hemsk att följa med däcken men sedan la grävaren på ett annat och där har det alltid funkat bra. Men jag vet inte vilka material han la på tyvärr..F fribygg skrev:
Hos mig har jag något mindre under som är bra packat, men tycker redan att det följer med för mycket i däcken. Skulle därför vilja ha något ovanpå.
Det har jag förstått, men utan nollfraktion packar sej inte grusP patriklarsson skrev:Om man ser till hur det packar sig är det nog bättre, men då sätter sig också mängder med sten i däcken och det vill jag inte, hade vid ett annat garage först en sort som var hemsk att följa med däcken men sedan la grävaren på ett annat och där har det alltid funkat bra. Men jag vet inte vilka material han la på tyvärr..
Hos mig har jag något mindre under som är bra packat, men tycker redan att det följer med för mycket i däcken. Skulle därför vilja ha något ovanpå.
Självbyggare
· Östergötland
· 1 837 inlägg
Ok, nej jag har inte funderat på det. Får åka och titta på 8-22 längre fram i vår, ett annat alternativ kanske är att ha på något finare som du skriver, för jag antar att det är allt mellan 2-8 som sätter sig i däcken.
Kolla på en boulebana eller kyrkogårdsgång när snön försvinner, paddat stenmjöl ger en hård och slät yta som är lätt att gå på och vinterunderhålla om man gör sånt.P patriklarsson skrev:
Klicka här för att svara

