3 844 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Smygare med eller utan foder?
Har tagit bort några innerdörrar med tillhörande karmar i ett 70-talshus. Nu ska jag sätta dit smygare istället för karmarna. Kan dock inte bestämma mig om jag ska sätta de med samme bredd som väggen och sedan sätta foder eller bara låta smygarna gå ut 5 mm och låta tapeten gå emot.
Jobbmässigt spelar det ingen roll och merkostnaden är i detta fall bara några hundra så det spelar heller ingen roll.
Vill snarare ta det alternativet som är mest framtidssäkert eller hur man nu ska titulera det.
Jobbmässigt spelar det ingen roll och merkostnaden är i detta fall bara några hundra så det spelar heller ingen roll.
Vill snarare ta det alternativet som är mest framtidssäkert eller hur man nu ska titulera det.
Kör med det du tycker är snyggast själv, trotsallt du som ska bo i huset och trivas där. Har du foder runt dina fönster idag kan det kanske vara bättre att köra med foder runt öppningen också, då blir enhetligt. Men som sagt du ska själv trivas med det också.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Alltid snyggare med foder! Snygga lister och proffsigt utförande kan ge ett helt rum rätt känsla.
Att hoppa över foder och bara låta smygen sticka fram, är ett sätt att snåla in på produktionskostnaderna.
Att hoppa över foder och bara låta smygen sticka fram, är ett sätt att snåla in på produktionskostnaderna.
Ja och 17 så mycket svårare att få tapeten snygg.... då behöver man ju en skärmall och riktigt vass kniv....Niclas Jonsson skrev:
Köra med foder hade jag gjort....
Foder blir det då. Tack för åsikterna!
Klicka här för att svara