Klorin som sagt, spruta på och låt verka ngn minut, sedan är det borta. :)
 
Å skulle inte det hjälpa återstår bara en behandling med saltsyra. Men var försiktig med syran!
 
v-g skrev:
Toarengöring är för mesar ;) Kör med VIM eller JIF som det numera heter. Ta en svamp och få ut det mesta vattnet innan bara. Handskar är trevligt.
Äh! VIM eller JIF är för mesar. Handskar också. ;)
Ta en tuss Svinto och dra över så blir det skinande blank.

...och, nej! Svinto repar inte.
 
Jag har provat svinto, funkade inte ett skit.. ;) Klorin funkade.. :)
 
fresve skrev:
Jag har provat svinto, funkade inte ett skit.. ;) Klorin funkade.. :)
Jag använder Svinto till toalettrengöring och annan hårt sittande smuts och kalkavlagringar. Funkar galant! Framför allt till toalettkröken där det är oerhört effektivt.
 
Jag brukar ta i ättiksprit och det är effektivt, billigt och hyfsat miljövänligt.
Om det ska vara extra hög koncentration motar man bort en del vatten med toaborsten först.

Lycka till.
 
Citronsyra till all avkalkning :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.