53 325 läst ·
21 svar
53k läst
21 svar
"Smutskant" vattenlinjen i toalettstol
Sida 1 av 2
Alltså toaletten är inte dåligt rengjord, jag har i rengöringsmedel ca 2 ggr i veckan och skurar med toaborste.
Men runt vattenlinjen är en brun rand som jag inte får bort, vet inte om det är rost i rören, för mycket kalk i vattnet eller vad? Någon som har ett dundermedel för att få bort detta, toalettstolen är bara 4 år gammal så det känns inte kul att den ser så ofräsch ut.
Men runt vattenlinjen är en brun rand som jag inte får bort, vet inte om det är rost i rören, för mycket kalk i vattnet eller vad? Någon som har ett dundermedel för att få bort detta, toalettstolen är bara 4 år gammal så det känns inte kul att den ser så ofräsch ut.
Jag måste hålla med dig, JIF är jäklig bra. Skit bra för toa som för rengöring av plats grejer eller t.ex. båten, Tänk bara på att det är sipmedel i detv-g skrev:
Jo, det kan vara bra att känna till att om man putsar flitigt med slipmedel på porslin så kommer "skiten" att sitta permanent sen när man polerat bort den fina ytan och endast har en matt smuts sugande yta kvar.lindhaga skrev:
Nån påstod att cillit bang (eller vad det nu heter) funkade finfint i deras toa.
Töm ur vattnet med en kopp eller motsvarande, skrapa bort randen med färgskrapa och rengör alltihop med rikligt med kalklösande. Fungerade när jag gjorde det i alla fall.
Produkter som diskuteras: "färgskrapa"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 344 inlägg
Tar du vatten från egen brunn?
Har samma problem och vad jag har förstått så beror
problemet (mitt i alla fall) på att brunnen är otät.
Efter allt regnande började problemen.
Skall täta brunnen till våren.
Mvh.// Fredrik
Har samma problem och vad jag har förstått så beror
problemet (mitt i alla fall) på att brunnen är otät.
Efter allt regnande började problemen.
Skall täta brunnen till våren.
Mvh.// Fredrik