Chansar att lägga frågan här.
På taket där ventilationen (?) till värmepumpen går ut så har våra takpannor blivit smutsiga, jag tycker att det blir mer och mer för varje år. Är det någon som har vart med om samma eller vet varför det blir så? Eller är det vi som rengör filtret i pumpen för sällan?
Huset är 7år gammalt och vi har en Nibe750F
På taket där ventilationen (?) till värmepumpen går ut så har våra takpannor blivit smutsiga, jag tycker att det blir mer och mer för varje år. Är det någon som har vart med om samma eller vet varför det blir så? Eller är det vi som rengör filtret i pumpen för sällan?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det ser ungefär likadant ut på vårt tak (5 år gammal bild):
Men detta är avluften från vårt FTX-aggregat.
En del av svärtan är nog dock pga branden vi hade tre år tidigare, då en del sot sögs ut av FTX'en.
Så här ser det ut idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Men detta är avluften från vårt FTX-aggregat.
En del av svärtan är nog dock pga branden vi hade tre år tidigare, då en del sot sögs ut av FTX'en.
Så här ser det ut idag:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Har du hittat orsaken till detta? Jag har exakt samma problem. Tacksam för svar!moaemilia skrev:Chansar att lägga frågan här.
Klicka här för att svara