T TereseNicklas #1 Medlem · 8 inlägg 28 jun 2015 13:08 TereseNicklas Medlem 8 inlägg 28 jun 2015 13:08 #1 Vi har en stor markis från runt 1980. Metallkonstruktion. Nu har den blivit extremt trög och gnisslig. Vad ska man använda för smörjmedel?
Vi har en stor markis från runt 1980. Metallkonstruktion. Nu har den blivit extremt trög och gnisslig. Vad ska man använda för smörjmedel?
Ropia #2 Medlem · Sandviken · 695 inlägg 28 jun 2015 13:10 Ropia Medlem Sandviken 695 inlägg 28 jun 2015 13:10 #2 5-56, WD-40 eller någon PFTEE-baserad torrsmörjning. Jag tror att det blir bra vad du än smörjer med för smörjmedel.
5-56, WD-40 eller någon PFTEE-baserad torrsmörjning. Jag tror att det blir bra vad du än smörjer med för smörjmedel.
H Henri #3 Medlem · Västra Götaland · 1 763 inlägg 28 jun 2015 18:35 Henri Medlem Västra Götaland 1 763 inlägg 28 jun 2015 18:35 #3 Man kan börja med 5-56 för att minska trögheten och gnisslet. Eftersom 5-56 på sikt torkar ut bör man efteråt smörja med smörjolja.
Man kan börja med 5-56 för att minska trögheten och gnisslet. Eftersom 5-56 på sikt torkar ut bör man efteråt smörja med smörjolja.