Vi har en stor markis från runt 1980. Metallkonstruktion. Nu har den blivit extremt trög och gnisslig. Vad ska man använda för smörjmedel?
 
5-56, WD-40 eller någon PFTEE-baserad torrsmörjning. Jag tror att det blir bra vad du än smörjer med för smörjmedel. :-)
 
Man kan börja med 5-56 för att minska trögheten och gnisslet. Eftersom 5-56 på sikt torkar ut bör man efteråt smörja med smörjolja.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.