Kan ni rekommendera bra eluttag 2-vägs jordade som har lätt kabelgenomföring för utanpåliggade kabel vidare till nytt utanpåliggande uttag?
Ska ersätta 2st som satt i huset när vi flyttade in mot snyggare när vi renoverat rummet.
Eller är det bättre att skaffa förhöjningsram?

https://www.kjell.com/se/sortiment/...rdfelsbrytare/forhojningsram-for-67117-p67119
Jag hade tänkt mig ett uttag/ram med färdig genomföring som man inte behöver hålla på och skära i för att få det snyggt med kabeln, produkten på kjell är bara ett exempel hur jag tänker mig.

Befintligt uttag som matningen kommer ifrån sitter utanpå infälld dosa.

Tycker det blir klumpigt med förhöjningsram tror nog nästan hellre jag hade använt ett näslock om det nu finns sånna skruvade

tommib
Jag fattar det som att TS vill ha ett uttag på orginalplatsen också. Då är förhöjningsram enklast. Man kan för all del borra snett in i dosan och dra kabeln så också men det är lite svårare.

Valfritt uttag av hög kvalitet kommer ha förhöjningsramar tillgängliga. Inga av dem brukar ha färdiga hål (eftersom det i de flesta fall inte används). Köp en klipptång på Biltema och gör snygga jack med den. Om man inte vill lägga 299 kr på det så kan man också borra med en 10 mm borr i förhöjningsramen. I så fall kan man sätta en stödkloss på baksidan och borra lite halvt i klossen för att få ett u-format hål.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.