Hej
Vi har kommit efter i vårt bygge och måste "hoppa" över vissa steg för att spara både tid och ekonomi.
Planen var att byggarna skulle tunnputsa insidan, men vi får begränsa oss.
Underlaget är grovputsat (under det är det tegel). Vi måste nu lägga något ovan på gorvputsen, då den idag upplevs fläcking och man ser tydligt sektioner.
Vi funderar på vilket är det smidigaste tunnputset att avsluta med, kan det räcka med att ta tunnputs och "grunda" för att få en rå yta, man kanske kan måla direkt på detta i två omgångar?
Vad hade ni gjort?
Har fått tips om både kalkputs och gipsputs. Ytan kan vara grov eller jämna, det kvittar.
Vi har kommit efter i vårt bygge och måste "hoppa" över vissa steg för att spara både tid och ekonomi.
Planen var att byggarna skulle tunnputsa insidan, men vi får begränsa oss.
Underlaget är grovputsat (under det är det tegel). Vi måste nu lägga något ovan på gorvputsen, då den idag upplevs fläcking och man ser tydligt sektioner.
Vi funderar på vilket är det smidigaste tunnputset att avsluta med, kan det räcka med att ta tunnputs och "grunda" för att få en rå yta, man kanske kan måla direkt på detta i två omgångar?
Vad hade ni gjort?
Har fått tips om både kalkputs och gipsputs. Ytan kan vara grov eller jämna, det kvittar.
Klicka här för att svara

