B
E Emanuel01 skrev:
Örebros satsning gick ca 22miljoner minus 2021. Skellefteås satsning gick tokminus 2021 på vindkraft eller 2020 ca 400millar

det gäller kolla hur verken skrivs av..
 
Jag har rensat en del off topic mm. Här pratar vi om småskalig vindkraft.
/Moderator
 
  • Gilla
perror och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har rensat en del off topic mm. Här pratar vi om småskalig vindkraft.
/Moderator
Jag tycker att det talas mycket om storskalig vindkraft, både mina östgötska exempel och de från Markbygden är storskalig vindkraft, du @Marlen Eskilsson lyckas inte alltid styra debatten dit du vill.

Här i Östergötland byter man gamla mindre verk mot nya större, platserna där vindkraft accepteras, är tillåtet av försvarsskäl och är lönsamma är begränsade och utnyttjas till allt större verk då de mindre inte alls kan konkurrera ekonomiskt.
 
J Jehu skrev:
Inga medel avsätts för att bekosta återställandet (jämför med kärnkraften som har en avfallsfond).
Vindkraft är kroniskt olönsam.
Här i Östergötland finns det gott om lönsam vindkraft, dock är den inte småskalig.
 
MrJay
F fribygg skrev:
Här i Östergötland finns det gott om lönsam vindkraft, dock är den inte småskalig.
Här i Östergötland finns det ganska få vindkraftverk, något som även bestryks i denna artikel
 
MrJay MrJay skrev:
Här i Östergötland finns det ganska få vindkraftverk, något som även bestryks i denna artikel
Om nästan 150st i länet och mer än 60st i Mjölby är få har vi nog olika uppfattning om, jag har tidigare skrivit om lönsamhet men om det såg jag inget om i artikeln du länkade till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.