Hej!
Har en espressomaskin kopplad på uttag i köket och tänkte få till möjlighet att slå på den enligt schema och via mobilen. Ser att smartpluggarna har lite olika specar. Min maskin har två bryggare på 1500W + 1000W.
Kan man använda t.ex. en https://www.fibaro.com/se/products/wall-plug/
Tack för svar!

Pluggen du länkar till verkar klara 2500 W, alltså 10A (plus "change") så den ska nog klara din bryggare. Om bryggaren kommer att börja brygga ditt förberedda kaffekok får du själv kolla. Om den gör det genom att du helt enkelt drar ut kontakten, förbereder och sedan pluggar i den igen så ska det fungera via pluggen också, men måste du trycka på någon knapp på bryggaren för att den ska starta så kan inte pluggen lösa det åt dig.

Tack, det är en halvautomatisk espressomaskin så den kommer inte göra kaffet automatiskt. Däremot så ska den värmas i ca 45 min innan man gör espressot. Ganska nice att den går igång automatiskt eller att man kan göra det från skrivbordet nu när man jobbar hemifrån.

Om nu någon läser detta så tänkte jag svara hur det gick.
Köpte en fibaro som ska klara 2500W. Maskinen enligt spec ska som sagt gå på 2400W. Pluggar in och det visar sig att den ibland slår av, främst när maskinen drar som mest (vid första uppvärmning). Mailade fibaro som svarade att det troligen beror på att det går över 2500W. Köpte en ny som klarar 3300W och nu lirar allt som jag vill!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.