Har köpt en s.k.smart TV och där kan man gå in på internet och köra trådlöst på samma nätverk,som jag har på min dator.Nu testade jag att logga in på Spotify och trodde jag kunde få upp min spellista och annat,men det funkade inte.Är det bara datorn och telefonen som det går att få detta att funka?

Korvgubbe
Det finns en app för Samsungs smarttv.

Med Spotifys nya Smart-TV-app får du tillgång till miljoner låtar direkt i TV:n.
Gäller Samsung Smart TV 2012 i E-serien 9, 8 och 7
*Spotify Premium konto.

Jaha.Då kanske inte min ingår.Min heter UE50ES6715.

Nu har jag fått igång det:D
Härligt att slippa bära upp datorn till TV:n och koppla HDMI kabel.
Sen kan jag slå på bioanläggningen så jag får härligt ljud;)

Korvgubbe
Hur löste du det?
Söker man på "UE50ES6715" på Samsungs hemsida så får man fram att den ingår i "serie 6" och appen ska bara fungera med serie 9-7.

Jag gjorde som du skrev och gick in på Samsungs appar och där hittade jag Spotify.
Fick logga in och sen hämta hem.Kommer inte ihåg exakt men det funkar nu i alla fall.
Min lista fanns med, men sidan ser inte riktigt likadan ut som i datorn eftersom det är annorlunda när man ändrar med fjärren i.s.f. musen.

Korvgubbe
Se där, då funkade det trots att din TV var listad som "serie 6", bara att gratulera! :thumbup:

var det inte samsung smart tv'n det var ett par intressanta säkerhetshål i
om du har den med en kamera i så kunde väl folk sitta och kolla på dig utan att du vet om det eller nåt sånt

Nej så avancerat tror inte att det är på den här TV:n.Har inte läst om nån kamera i specen.
Du är inte inne på att det kan vara webkamera i den bärbara datorn?

Taxen skrev:
Nej så avancerat tror inte att det är på den här TV:n.Har inte läst om nån kamera i specen.
Du är inte inne på att det kan vara webkamera i den bärbara datorn?
Endast nyare Samsunbg Smart TV har webbkamera. DIn från serie 6 är inte medräknad där.

/S

steve5432 skrev:
Endast nyare Samsunbg Smart TV har webbkamera. DIn från serie 6 är inte medräknad där.

/S
Det har inte med ny eller gammal att göra, i Samsungs sortiment 2012/2013 har bara 7, 8 och 9-serien kameran inbyggd. Dock kan man köpa till en separat kamera från Samsung för att exempelvis ringa Skype-samtal på 5 och 6-serien.
Bara för att förtydliga lite :)

Med vänlig hälsning, Realdoolar

Annars om man inte har smarttv köpa en android minidator som kopplas till hdmi ingången på tv, då får du tillgång till alla appar som finns till android.

från Kina kostar sådan med fjärr (en av de bättre ) 4-500:- inkl frakt till sverige

sir_daniel skrev:
Annars om man inte har smarttv köpa en android minidator som kopplas till hdmi ingången på tv, då får du tillgång till alla appar som finns till android.

från Kina kostar sådan med fjärr (en av de bättre ) 4-500:- inkl frakt till sverige
Länk till en sån tack. :-)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.