Cheesen
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Så varför har man i så fall wifi på en tv om det inte funkar? Frågan var ju vad man tyckte om LG (tv:n) och det är ju allmänt känt att Webos inte är något bra operativsystem. Om det är operativsystemet som är dåligt eller om det är placeringen av antennen som är dålig kan jag inte svara på. Jag märker bara att vissa appar fungerar sämre än andra.. och en mjuk reset av tv gör att den fungerar bättre. Jag skulle aldrig köpa en ny LG-tv om jag så fick 50 % rabatt. Och ja, ev skulle det funka med att köra en cat6 kabeln in i tvn men det gör inte jag.
Wifin funkar utmärkt, om den har bra täckning där TVn står. har bara wifi till våran TV men som sagt det funkade inte bra innan jag byggde om hemmanätverket och satte mesh-puckar strategiskt. Förra TV:n (en android från 2017) var helt hopplös, den kunde tappa strömmar mitt i ett program. Den tog dessutom säkert en minut på sig bara för att starta upp. LG:n är blixtsnabb och fungerar klockrent sedan jag gjorde om nätverket.
Det är tråkigt att du är missnöjd men för egen del så är det första smarta tv:n som jag vart nöjd med.. (Haft samsung, philips och en Android innan)
 
Cheesen Cheesen skrev:
Wifin funkar utmärkt, om den har bra täckning där TVn står. har bara wifi till våran TV men som sagt det funkade inte bra innan jag byggde om hemmanätverket och satte mesh-puckar strategiskt. Förra TV:n (en android från 2017) var helt hopplös, den kunde tappa strömmar mitt i ett program. Den tog dessutom säkert en minut på sig bara för att starta upp. LG:n är blixtsnabb och fungerar klockrent sedan jag gjorde om nätverket.
Som jag sa tidigare så har jag 100/100 precis där tv:n sitter. Jag har 250/250 in i huset och ca 4 cm från tv:n, dvs så nära jag kan mäta har jag minst 100/100. Jag anser att det borde vara tillräckligt.
 
Cheesen
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Som jag sa tidigare så har jag 100/100 precis där tv:n sitter. Jag har 250/250 in i huset och ca 4 cm från tv:n, dvs så nära jag kan mäta har jag minst 100/100. Jag anser att det borde vara tillräckligt.
Men du skriver bara 100/100 Det säger ingenting om vilken latency du har i nätverket. Vissa saker funkar skitdåligt om du får hög ping. Och jag tror det är det som är problemet.
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
Haft min Sony nu i drygt ett år, otroligt nöjd att jag valde just den, allt funkar precis som jag vill ha det och den naturliga bilden.
Men hur en bild ska vara är ju personligt.
Men jag köpte den mest för att jag ett år tidigare köpte en Sony förstärkare, och man vill ju gärna att prylarna synkar ihop på bästa möjliga sätt.
 
Ja, men då skulle jag väl har fixat ny AP om jag trodde att det var just den som var problemet? Latency ligger helt OK hela tiden. Att jag kan streama med en apple-tv eller en dator eller en telefon eller något annat device som ligger precis bredvid TV och allt annat fungerar kanon medan tvn fungerar som skit... så måste jag nog dessvärre döma ut tv:n.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Haft en LG CX i drygt två år. Supernöjd. Blir fortfarande wow:ad av bildkvaliteten. En av mina bästa köp.
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Ja, men då skulle jag väl har fixat ny AP om jag trodde att det var just den som var problemet? Latency ligger helt OK hela tiden. Att jag kan streama med en apple-tv eller en dator eller en telefon eller något annat device som ligger precis bredvid TV och allt annat fungerar kanon medan tvn fungerar som skit... så måste jag nog dessvärre döma ut tv:n.
Du kan prova att ansluta med en nätverkskabel temporärt bara för att se om det gör någon skillnad.
Alltid bra att veta om det är appen eller nätverket som spökar.
 
  • Gilla
Cheesen och 1 till
  • Laddar…
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Ja, men då skulle jag väl har fixat ny AP om jag trodde att det var just den som var problemet? Latency ligger helt OK hela tiden. Att jag kan streama med en apple-tv eller en dator eller en telefon eller något annat device som ligger precis bredvid TV och allt annat fungerar kanon medan tvn fungerar som skit... så måste jag nog dessvärre döma ut tv:n.
Men har det alls med Wi-Fi att göra? Jag har en lg och vissa appar fungerar inte alls såsom tv4 och HBO. Jag har löst det med en Apple TV. SVT play tex fungerar bra på min lg.
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
P Pin skrev:
Men har det alls med Wi-Fi att göra? Jag har en lg och vissa appar fungerar inte alls såsom tv4 och HBO. Jag har löst det med en Apple TV. SVT play tex fungerar bra på min lg.
Det är precis det jag är inne på. En tv för nästan 30.000 och ett dåligt operativsystem. Jag tror inte det har med wifi att göra utan att det är skit i tv:n om du förstår vad jag menar.
 
Ludde Jakobsson Ludde Jakobsson skrev:
Det är precis det jag är inne på. En tv för nästan 30.000 och ett dåligt operativsystem. Jag tror inte det har med wifi att göra utan att det är skit i tv:n om du förstår vad jag menar.
Jag kör trådat 500 och vissa appar funkar inte alls eller går inte att uppdatera. Disney plus hackar ibland men inte med Apple TV.
 
  • Gilla
Ludde Jakobsson
  • Laddar…
J
Bara för att ge mig in i nätverksdebatten - min A80J har bara 100Mbit via tråd och maxar ut inkommande 250Mbit via Wifi. Googlade lite när jag märkte det och det verkar vara standard med 100Mbit kort i TV. För att få högre trådat får man köpa usb-dongle och använda usb3-uttaget.

WiFi maxar dock det jag har så har inte undersökt mer.
 
Behövs inget högre i dagens TV.
Våra vanliga kanaler rullar med ca 9 Mbps och HD över wifi.
 
  • Gilla
Jotsat och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Nja, Telia har en app till Android. Att göra programvara/app till all defactostandard avstår många.
Så väljer man Android-baserat operativ så väljer man en form av accepterad standard.
Så mitt fel som fall slarvade när köpet gjordes, skulle kollat begränsningar med WebOS.
Telia hade tidigare bara app för AppleTV, så på den tiden var alla TV-märken dåliga enligt dig? Men nu finns det några märken som är bra eftersom Telia tog sig i kragen och utvecklade en app för Android...
Att kalla olika OS för defactostandard var något nytt. :D
 
N Nyikåk skrev:
Telia hade tidigare bara app för AppleTV, så på den tiden var alla TV-märken dåliga enligt dig? Men nu finns det några märken som är bra eftersom Telia tog sig i kragen och utvecklade en app för Android...
Att kalla olika OS för defactostandard var något nytt. :D
Nu har du inte läst vad jag skrivit, läs om.;)
 
A AndersS skrev:
Nu har du inte läst vad jag skrivit, läs om.;)
Du blev besviken på LG Webos eftersom du inte du kunde ladda ner Telia Play, du tycker inte att det är Telias fel att de har valt bort världens näst största TV-tillverkare eftersom de har en app till Android numera.
Du skulle ha köpt en TV med Android om du vetat det, så då antog jag att du anser att kriteriet för en bra TV är att Telia Play finns för den, alla andra är dåliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.