4 950 läst · 47 svar
5k läst
47 svar
Smart TV LG eller Sony
Sida 1 av 4
Vi har tänkte köpa en ny tv och tänkte köpa LG C2 men sen är tydligen slut och trolig leverans på kanske 2mån. Det är brist på komponenter tydligen.
Beställde Sony XRA80K istället.
Jag kan inget alls om Tv. Är LG värd att vänta på eller hur bra är Sony jämfört med LG?
Ska vi avbeställa Sony?
Beställde Sony XRA80K istället.
Jag kan inget alls om Tv. Är LG värd att vänta på eller hur bra är Sony jämfört med LG?
Ska vi avbeställa Sony?
Unikt namn skrev:
Vi beställde igor oh har möjlighet att avboka den. den har precis gått upp i pris ganska mycket, kampanjen dom hade gick ut.
mem frågan är om Sony har lika bra kvalitet?
första smart tv och inte förstått dom olika processorer som finns.
kanske någon kan förklara och guida lite?
Försökte googla lite och var lite rörigt att förstå men snabb tolkning är vilka tjänster och appar man kan ladda ner, eller?
Sony är en android tv och vi har iPhones henne, spelar det någon roll?
Många säljer paket med Apple TV box, varför behöver man det om man har smart tv?
trodde man skulle slippa den 15år gamla vi har nu och inte behöva köpa en ny. Vi kan inte ladda ner appar i den och kontrollen funkar inte.
Båda dessa TV apparater är väldigt bra apparater, bland det bättre man kan köpa. Är man inte väldigt intresserad av film och tv-tittande OCH bra bild så är ju dessa lite överdrivet. OLED-tekniken kostar mycket pengar och är inte något man som Svensson-tittare måste ha. En bra vanlig led-tv fungerar utmärkt.
i valet mellan dessa modeller verkar LGn få bättre betyg i tester, har inte sett någon av den med egna ögon.
Det är inget konstigt att köra androidTv om man har iphones men jag föredrar ju AppleTV. Båda fungerar utmärkt och lika bra men jag tycker appletvn går snabbare att bläddra runt i.
hur kommer det sig att ni fastnat för ett par relativt dyra TV-modeller, mellan raderna låter det som ni bara ska en bra tv att titta på? Och vilken storlek?
i valet mellan dessa modeller verkar LGn få bättre betyg i tester, har inte sett någon av den med egna ögon.
Det är inget konstigt att köra androidTv om man har iphones men jag föredrar ju AppleTV. Båda fungerar utmärkt och lika bra men jag tycker appletvn går snabbare att bläddra runt i.
hur kommer det sig att ni fastnat för ett par relativt dyra TV-modeller, mellan raderna låter det som ni bara ska en bra tv att titta på? Och vilken storlek?
MathiasS skrev:
Båda dessa TV apparater är väldigt bra apparater, bland det bättre man kan köpa. Är man inte väldigt intresserad av film och tv-tittande OCH bra bild så är ju dessa lite överdrivet. OLED-tekniken kostar mycket pengar och är inte något man som Svensson-tittare måste ha. En bra vanlig led-tv fungerar utmärkt.
Jag förstår bara inte skillnaden på dom
Olika operativsystemen och så vetgirig och vill gärna veta men blev mera förvirrad när jag googlade. Vi vill inte ha massa extra maskiner till tv och ja allt inbakatvi älskar kolla film.
Det är
Min man som köper en tv till mig och oled ska vara bästa bild vad vi förstått. just LG var det en väldigt bra kampanjen på som tyvärr är borta nu och är 10000kr dyrare nu så den lär den inte bli nu.
Jag har en Lg C8 oled från 2018 som funkar utmärkt ännu.
Jag tycker operativet funkar bra, det saknas vissa appar som typ tv4 play, men det går att casta till tvn från tex telefonen istället. Jag tror att Android har större app utbud.
Jag saknar inte Apple TV.
Det som skiljer mot android är bla magic remote som lg kallar det. Fjärren funkar som en pekare vilket jag tycker är vettigt.
Jag hadd en Philips Android tv ca ett år innan jag bytte ut den mot lgn, upplevde iaf philipsen som väldigt buggig. Men Sonyn lär ju vara bra den med!
Jag tycker operativet funkar bra, det saknas vissa appar som typ tv4 play, men det går att casta till tvn från tex telefonen istället. Jag tror att Android har större app utbud.
Jag saknar inte Apple TV.
Det som skiljer mot android är bla magic remote som lg kallar det. Fjärren funkar som en pekare vilket jag tycker är vettigt.
Jag hadd en Philips Android tv ca ett år innan jag bytte ut den mot lgn, upplevde iaf philipsen som väldigt buggig. Men Sonyn lär ju vara bra den med!
Kan du inte titta på apparaterna själv får man ju läsa lite tester.K Kristina2 skrev:Jag förstår bara inte skillnaden på dom
Olika operativsystemen och så vetgirig och vill gärna veta men blev mera förvirrad när jag googlade. Vi vill inte ha massa extra maskiner till tv och ja allt inbakatvi älskar kolla film.
Det är
Min man som köper en tv till mig och oled ska vara bästa bild vad vi förstått. just LG var det en väldigt bra kampanjen på som tyvärr är borta nu och är 10000kr dyrare nu så den lär den inte bli nu.
https://www.google.com/search?q=lg+...EzkgEBMZgBAKABAcgBCMABAQ&sclient=gws-wiz-serp
Det är nog ingen avgörande skillnad mellan dessa två. För egen del har jag en LED-sony där jag är mycket nöjd med bilden så jag skulle antagligen luta åt det hållet. Dessutom har Sonyn Android/GoogleTV vilket jag också ser som en fördel jämfört med LG's egen variant. Ska du köra en AppleTV framför TVn spelar det ju dock det ingen roll.
Ta den du hittar till bäst pris kanske?
Skulle jag byta idag blir det en LG... Magic remote och webos är ypperligt. Vill inte gå tillbaka vare sig till Samsungs dito eller Android.A AndersS skrev:
Och till TS så vill jag nämna miniled. Ett bra alternativ till oled. Drömmer om en lg75Qned85 som datorskärm.
Och jag som blev besviken på LG webos när fritidshuset fick en sådan TV förra året, men behoven är olikaCheesen skrev:
Tv i fritidshuset? Behovet av en smart tv är då inte stort i mitt fritidshus.. har en skärm där och den blir då inte startad speciellt ofta. Och några smarta funktioner är behövs då inte alls. Det är ju inte så att jag åker dit för att kolla på Netflix eller liknande, det gör jag ju bättre hemma.A AndersS skrev:
Hehe, som jag noterade är behoven olikaCheesen skrev:
Vi bor där några månader varje år och sedan varje helg från början av april till oktober.
Mobilt bredband och även olika Play, marksänd TV bara fria kanaler.