Jag ringde till min bank för att få en slutsammanställning för det vi utnyttjat på vårt byggkreditiv. Dokumenten kom i dag. Där såg jag en felaktig utbetalning på 100 tkr. Jag ringde genast upp banken och man konstaterade att det var ett misstag från deras sida. Nu undrar jag om jag ska argumentera för att få någon ersättning för deras miss. Detta har lett till att vi har tagit ut ett för högt pantbrevsbelopp mm. Hur har/skulle ni gjort?

Mvh
Eva

Om det enbart är pantbrevskostnaden, så skulle jag nog inte orka bråka med banken. Men om det samtidigt är ett tak sedan att pengarna "försvann" från kontot, så har dom jo även dragit en del extra räntor, och då skulle jag personligen engagera mig.

Samtidigt så är detta jo så otroligt individuellt, skall präcis ringa banken och klaga på att dom har utbetalt 811.000 en vecka för tidigt... Så ja, jag har kanske för mycket tid jag ::)

Ett sätt att angripa problemet är att träffa sin bankman eller kanske kontorschefen, ta upp problemet, göra stor sak av det och på detta vis ha möjlighet att få rabatter på räntor, inga avgifter osv, osv. Jag tror att möjligheten att få ett kontant skadestånd är relativt liten.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.