Halloj!

Jag är ute efter en smal smidig vvb och undrar om någon har några tips. Det är till sommarstugan och jag tänker att den ska få plats i ett badrumsskåp, så max-mått djupxbredd 35x35, något sådant. Höjden spelar mindre roll.
Har klarat mig bra med en 30-liters från Biltema i några år nu men bara till badrum. Nu kommer det till ett kök och jag funderar på om jag ska öka till 50 kanske. Inget krav dock. Såg nu att Biltemas finns kvar, samma som jag har nu. Den har en diameter på 34cm. Hittade en Gorenje 50L hos Bauhaus, den är 46cm och de kallar den "slank"... Nibe verkar inte ha någon smalare än 46 heller.

Hittade denna: https://www.bygghemma.se/hus-och-by...ttenberedare-metro-therm-minett-35-e/p-875916
djup 290mm, bredd 300mm. Skulle funka men kostar 4 ggr mer än biltemas...

Någon som har andra tips?

Mvh,
ToRy
 
Åsa Lund
Min gissning är att det går mindre varmvatten till ett kök än till ett badrum. Åtminstone om du har de diskmaskin som går på kallvatten.
Sätt en liten varmvattenberedare till för köket?
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Jo, det gör det ju såklart, och det finns en liten diskmaskin. Men det finns bara plats för en vvb. Jag tror iofs att jag klarar mig med 30 liter men det hade varit.... tillfredsställande ;) att hitta en som har lite bättre... ja vafan, namn än Biltema. :rofl:

Men som sagt, den har ju funkat, den kommer passa och den kommer troligen räcka. Det får nog bli en Biltema igen...
 
Åsa Lund
Du klarar dig nog med tio liter VVB för kök i en sommarstuga? Tio liter 70 grader blir 25 liter diskvarmt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.