Hej!
Vi är lite intresserade av ett hus som ligger ca 10meter in parallelt med gatan. Mellan vägen och tomtgränsen ligger en landremsa på ca 1-3m bredd som ägs av en lantbrukare. På den landrämsan finns idag några mindre buskar/träd samt att det är allmänt vildvuxet.
Nuvarande ägare säger att han får sköta landremsan hur han vill bara man frågar bonden innan man tex sågar ner något, han påstår vidare att han har en bra relation med honom och att det "aldrig är några problem" Han säger vidare att han vill ha det lite uppvuxet framför huset som skydd mot bla insyn därav nuarande status. Denna landremsa ligger rakt i norr så hur mycket det än växer igen så kommer det inte skugga tomten.
Jag är lite orolig att om det blir problem med relatiionen med bonden eller att det kommer en ny ägare som vill "tvinga" oss till ett köp genom att vi inte får röja där och att det växer igen fullkomligt framför huset vilket inte ser så roligt ut..
Någon som kan ge lite tips/info om hur man handterar detta på bästa vis, Vill inte "krångla" för mycket under budgivningen utan försöka ta kontakt med bonden efter eventuell budgivningsvinst för att höra att det är ok att "röja" lite på hans mark.