Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett av våra relativt nyplanterade körsbärsträd (prydnadskörsbär) har fått sjuka mängder med några svarta små insekter.
Det ser ut som riktigt små knott som ser ut att ha vingar. Vad kan det vara?
Jag har besprutat med såpavatten ett par dagar och det ser ut att ha stoppat upp det.
Det uppstod nästan över en natt... 😯
Jag kör också bort dem med vattenslangen. De blir mat till fåglar och andra insekter. I de allra flesta fall gör de ingen större skada men de ser lite äckliga ut.
Hos mig så bär myrorna bladlössen till min fläder och "farmar" dem. Trädet klarar sig, även om det ser tråkigt ut.
Just i år verkar det vara rätt mycket svarta bladlöss hos mig, jag har fått kraftiga angrepp på mina björnbär som aldrig drabbats tidigare. I de stora träden så märks dock inte angreppen i praktiken.
Just i år verkar det vara rätt mycket svarta bladlöss hos mig, jag har fått kraftiga angrepp på mina björnbär som aldrig drabbats tidigare. I de stora träden så märks dock inte angreppen i praktiken.
Om man nu insisterar på att såpa väljer man en mulen dag och vattensprutar av såpan redan efter ett par korta timmar.
Jag får lätt sådana här otyg på vissa Dahliasorter och då kan man inte hårdspruta som på träd och buskar.
Jag får lätt sådana här otyg på vissa Dahliasorter och då kan man inte hårdspruta som på träd och buskar.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Vad är detta för små svarta?
Fritidshus -
Små svarta prickar på parkettgolv
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Ikea diskmaskin vatten på bottenplattan – rinner ut genom två små svarta slangar?
Vitvaror -
Borrad brunn små svarta partiklar i vattnet
Trädgård allmänt -
Små små svarta prickar på parkettgolv
Golv