Var på Byggmax igår och köpte deras DYRASTE Knauf gipsskivor. Väl hemma lägger jag dem på golvet, En renoveringslampa kastar släpljus över dem och jag upptäcker 50-tals små gropar på varenda skiva. Främst koncentrerat till ett område i mitten.

Är det här normalt? Hade jag ens märkt det utan släpljuset? Problemet är att vi tänkt måla direkt på gipsen så jag antar att jag får finspackla varenda grop...

• Gipsskiva liggande på golvet med små gropar synliga i ljuset från en renoveringslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Du får reklamera dom så får du säkert nya..

J Jansson69 skrev:
Du får reklamera dom så får du säkert nya..
Problemet är att jag nu kört hem o burit in skiten. Vill ha gipset uppe till jul och det hinns inte med nu...

J
Z Zwännzån skrev:
Problemet är att jag nu kört hem o burit in skiten. Vill ha gipset uppe till jul och det hinns inte med nu...
Då får du spackla samtidigt som du spacklar skruvskallarna och skarvarna ser inte riktigt något stort problem.

J Jansson69 skrev:
Då får du spackla samtidigt som du spacklar skruvskallarna och skarvarna ser inte riktigt något stort problem.
Nä det får bli så. Frågan var mest: ser gipsskivor ofta ut så här fast man inte märker det utan extremt släpljus?

J
Z Zwännzån skrev:
Nä det får bli så. Frågan var mest: ser gipsskivor ofta ut så här fast man inte märker det utan extremt släpljus?
Kan du ta en vanlig bild på distans?

I princip alla gipsskivor jag har burit in har haft smågropar och andra skavanker. Men man ska ju ändå spackla innan man målar, så det borde inte vara något problem?
Gipsskivor tillverkas inte för att vara något färdigt ytskikt, så kraven på finishen är inte större.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.