Hej jag har en sluten tank som är bara kopplad till toaletten, och ingen som bor i huset. Sluten tank är nästan fullt. Volym är 1500 liter. Jag tror att det finns läckage från regn. Jag vet inte var måste jag gräva för att upptäcka läckaget. Så vad tycker ni? Tack
Videon visar röret mellan toa och sluten tank
Videon visar röret mellan toa och sluten tank
Prova att stänga av vattnet till toaletten - även väldigt små läckor i spolningen kan lätt fylla upp en sådan avloppstank om den får lite tid på sig.
sjunker vattnet i spolcisternen efter något dygn för att man stängt av påfyllningen så har du hittat en av möjligen flera läckorna.
sjunker vattnet i spolcisternen efter något dygn för att man stängt av påfyllningen så har du hittat en av möjligen flera läckorna.
Titta ner i tanken så fort den är tömd, då kan du se om det rinner från inloppsröret, eller om det ser ut att rinna vatten utmed tankens sidor och det är själva tanken som läcker.
Tänk på att inte spola något på toaletten innan, kan ta rätt lång tid innan det slutar rinna ner i tanken efter en spolning, kolla i tanken en timme efter spolning....
Kolla allt som är kopplat till tanken så att inget står och läcker, ibland kan det vara svårt att se om en toalett står och rinner så kolla noga.
Att stänga av allt vatten kan ju vara en bra ide,
Tänk på att inte spola något på toaletten innan, kan ta rätt lång tid innan det slutar rinna ner i tanken efter en spolning, kolla i tanken en timme efter spolning....
Kolla allt som är kopplat till tanken så att inget står och läcker, ibland kan det vara svårt att se om en toalett står och rinner så kolla noga.
Att stänga av allt vatten kan ju vara en bra ide,
Klicka här för att svara