Någon som vet hur lång tid det tar att få en tid för slutbesiktning hos Gar-Bo? Läser att man ska få en skriftlig kallelse i god tid... Vad jag vet har inte min byggare anmält huset för besiktning än och tror att det löser sig ganska snabbt bara man ringer...
 
I normalfallet utser Gar-Bo besiktningsman och meddelar byggherren vem denne är redan omedelbart efter det att de utfärdat försäkringsbeviset för färdigställande- och byggfelsförsäkringen. Alltså normalt några månader före det slutbesiktning skall ske.

När sedan entreprenören vet när bygget blir klart för slutbesiktning meddelar han besiktningsmannen detta så att denne kan kalla till besiktning. Väntetiden är lite olika beroende på beläggningen hos bm. Gar-Bo bryr sig inte om när besiktning sker.

Ring till bm och fråga om han fått avrop på besiktningen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.