Skall beställa slutbesiktning av badrum, fått olika svar från besättningsmän en del sa att de inte vill ha hantverkaren där pga. att kunde blir diskussioner och en del sa att det är upp till mig om det skall kallas till
besiktningen?

Vad har ni för erfarenheter?

/Niklas

Entreprenören ska självklart kallas. Om denne sen väljer att dyka upp eller inte är inte ditt problem, men att uteslutande utförande part från besiktningen är i mina ögon fel.

Jag har varit med på flera slutbesiktningar som kund och har aldrig haft diskussioner annat än lösningsinriktade sådana med entreprenören när fel upptäckts.

• Gilla
Niklas Rickardsson och 1 till
  • Laddar…
Bart Bart skrev:
Entreprenören ska självklart kallas. Om denne sen väljer att dyka upp eller inte är inte ditt problem, men att uteslutande utförande part från besiktningen är i mina ögon fel.

Jag har varit med på flera slutbesiktningar som kund och har aldrig haft diskussioner annat än lösningsinriktade sådana med entreprenören när fel upptäckts.
Tack för svar, nä tänkte kändes lite konstigt, kan ju va bra att ha entreprenören där för svara på eventuella frågor etc, nån annan som har nån åsikt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.