2 504 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Slokande dörrhandtag
Jag anser att inledande inlägg har bristande information då det inte ens innehöll vad för låshus det gäller vilket gör det svårt att svara då förfarandet skiljer på olika låshus samt äldre/nyare.
Nu hittade du svaret enligt inlägget postat 3minuter senare, nästa gång försök att få med nödvändig information i trådstarten.
Nu hittade du svaret enligt inlägget postat 3minuter senare, nästa gång försök att få med nödvändig information i trådstarten.
Ber om ursäkt. Tänkte inte på det.1 123abc skrev:Jag anser att inledande inlägg har bristande information då det inte ens innehöll vad för låshus det gäller vilket gör det svårt att svara då förfarandet skiljer på olika låshus samt äldre/nyare.
Jag sökte som vanligt på söklisten och hittade en beskrivning på hur man skruvar isär låshuset. Tog med mig det till järnhandeln men de hade bara likadana fjädrar. Köpte därför ett nytt låshus eftersom det gamla var från 1981 och var slitet lite här och där.L LUDDET skrev:
Ersättningsfjädrar är alltid lika original.L LUDDET skrev:
Klokt beslut att köpa nytt istället för att ha kvar ett gammalt slitet med ny fjäder, det finns en del låshus som är hyfsat billiga om det inte är något speciellt man vill byta till eller om det krävs en högre klassning.
Klicka här för att svara