Jag har varit tvungen att köra igång ventilationen (FTX) i vårat nybygge pga värmen. Men jag stänger av vid målning och slipnng samt fräsning i ytong blocken. Men det är ett litet tunt lager slipdamm i ventkanalerna.
Hur får jag bort det ?
Behöver jag vara oroad av detta ?
Filterna har jag dammsugit 1ggr i veckan nu när jag kört igång aggregatet.
 
Är det bara lite fint slipdamm som ligger i kanalerna kommer det inte påverka i någon större grad.
Eventuellt kan du torka av kanalerna invändigt så långt du når från donen med en fuktig trasa.
Dina frånluftskanaler kommer ändå bli smutsiga med åren så vänta med att rensa dom tills du verkligen har behov.

Lycka till :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.