Hej,

Som rubriken lyder så skall jag lägga ett massivt furugolv som sedan skall behandlas med lut & därefter någon form av hårdvaxolja.

Jag har förstått efter många googlingar och sökningar här på sidan att golvet måste slipas innan behandling, frågan jag nu har är hur många gånger skall det slipas och med vilket papper?

Mvh
Oliwer
 
Det beror ju helt på hur det ser ut idag.
Är det obehandlat, rent slätt och fint så bör det väl gå att köra på lite direkt nu?
Lut "äter" ju lite på ytan så 100 perfekt behöver det nog inte vara men nästan.
 
Super, ja det är helt nylagt rakt o fint.
Tack för input ! :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.