Renoveringsarbete med borttagen tapet och byggspill på golvet i ett hörn av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tur jag började i tid, för detta kommer ta ett tag :crysmile:

Hade 72h på mig att snygga till vardagsrummet.
Hade förberett med att dra ner all väv, ångat tapetresterna samt bredspacklat både väggar och tak.
Dag 1 kl 13 satte jag igång, började med att slipa taket och spackla det igen, sedan spacklade jag väggarna där det behövdes. På kvällen slipade jag igen och målade första lagret.

Dag 2. Andra laget i taket. Sedan slipade jag snickerierna och målade mot där väggarna skulle vävas. Avbrott mitt på dagen för begravning. Kvällen spenderades med att slipa väggar och sedan hann jag väva halva rummet. Missade att gips är ett sugande underlag, hade gått enklare om jag grundat väggarna först.

Dag 3 fortsatte med vävning. Målade nischerna i 0500N. Och målade en vägg. Sedan blev det avbrott med en match Warhammer. Därefter målades resterande väggar.

Dag 4 målades allt en gång till. Samt ett element målades.
Sedan kom familjen hem :surprised:
Därefter sattes nya lister upp och nu börjar det likna nått.

Saknas bara att måla ett element samt måla alla snickerierna ordentligt.

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Såhär såg alltså väven som satt där ut:
En bit avriven tapet med strukturerad yta som ligger på ett bord under återställning av en vägg.
Skapa konto

Och under pågående återställning blev det såhär:
Vardagsrum under renovering med möbler, fiskbensparkett och två hängande lampor.
Skapa konto

• Gilla
Rabbithole och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.