Hej!

Ska slipa om golvet om någon vecka och undrar över om socklarna ska vara kvar eller inte. Socklarna är fogade mot väggen och således behöver jag isåfall ta bort fogen och sen gissningsvis måla om väggarna för att det ska bli snyggt i skarven mellan vägg och sockel efteråt. Av lathet vill jag undvika att ta bort socklarna då väggarna inte är äldre än 3 år, men samtidigt om det blir höjdskillnader mellan sockel och golv kommer jag reta mig på det. Vad är era erfarenheter?

Tack på förhand

• Sockel och golv i trävinkel mot vit fogad vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M MartinEricsson1 skrev:
Hej!

Ska slipa om golvet om någon vecka och undrar över om socklarna ska vara kvar eller inte. Socklarna är fogade mot väggen och således behöver jag isåfall ta bort fogen och sen gissningsvis måla om väggarna för att det ska bli snyggt i skarven mellan vägg och sockel efteråt. Av lathet vill jag undvika att ta bort socklarna då väggarna inte är äldre än 3 år, men samtidigt om det blir höjdskillnader mellan sockel och golv kommer jag reta mig på det. Vad är era erfarenheter?

Tack på förhand
Mina erfarenheter är att det är ofta svårt att komma åt längst in mot väggen/sockeln, därför är det bra med socklar som kan dölja ev repor där. Men om man slipar med sockeln kvar och kommer åt, så kommer det ju bli ngn mm högre under sockeln.

DEssutom är det stor risk att skada sockeln om man kör hela vägen in, så du kommer kanske få byta elelr iaf spackla måla om dom som ett minimum...Är nog tyvärr värt jobbet att ta bort dom

Ja du har såklart rätt, ska bara processa det en stund 😀 Kom på att de limmades också, så får se om jag löser det så de åtminstone går att återanvända

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.