Hur svårt är det att slipa gammalt trägolv och hur ska man gå tillväga?
På vissa ställen i golvet finns det springor mellan plankorna på 0.5 cm och jag skulle helst vilja täta till dom lite?
Golvet är mörkt så skulle gärna vilja ha kvar de kontrastet, är det något speciellt man måste göra då?
Ett annnat problem är även att det finns djupa skåror i golvet så man måste nog slipa ner golvet en hel del med?
Har aldrig slipat golv innan men känner mig manad att testa på det:) Så skulle uppskatta svar så jag har mycket kött på benen när jag väl ska börja:)

Mvh// :D

Ett tips är att kolla vad det kostar att få det gjort innan du sätter igång. Jag hade gjort allt klart för att slipa 70 kvm gamla brädgolv hemma när sambon bad mig kolla upp hur mkt det skulle kosta att anlita någon först. Det visade sig att hyra av maskin + slippapper kostade ungefär 60% av vad en golvslipare skulle kosta. Så han fick komma och 6 timmar senare var det klart (jag hade planerat hela helgen för slipning...). Med ROT-avdraget blir det, med samma priser, en förlust att göra det själv. Så kolla i alla fall!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.