Hej! Tänkte måla hallen nu i dessa Coronatider. Men jag funderar över en sak: det är så att den förra ägaren har fyllt expanders i hallen med silikon så att de sitter som sten i väggen och sticker ut någon centimeter. Jag är osäker på hur jag ska kunna få ut dem, har ni tips? Jag funderar på om det bara är att slipa ner dem riktigt rejält? Jag har bifogat en bild.
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
Nej jag tänkte att du tar ett metallborr och kör in i hålet. Metallen i expandern är ganska tunn så pluggen borde ge sig efter ett tag och då gå att få ut i småbitar.R Roggen12 skrev:
Det ser ut som en plastplugg? Borde vara enklast att borra ut den.
Om det är silikon och inte någon form av latexfog måste du få bort allt detta genom mekanisk rengöring annars kommer inte färgen fästa där. Finns silicone remover, men vet inte hur det funkar på betong.
Om det är silikon och inte någon form av latexfog måste du få bort allt detta genom mekanisk rengöring annars kommer inte färgen fästa där. Finns silicone remover, men vet inte hur det funkar på betong.
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Det går inte att skruva in en träskruv i mitten, lite lagom långt så den fäster bra men inte spänner ut för mycket. Sen dra ut skruven som en spik, gärna med en bit masonit eller liknande mellan hammare/kofot och väggen för att undvika skada?
Mycket möjligt att det följer med en bit betong som du sen kan spackla igen med något oredentligt och inte silikon. Ska det målas om kan det vara skönt att ha det ordentligt undertill.
Mycket möjligt att det följer med en bit betong som du sen kan spackla igen med något oredentligt och inte silikon. Ska det målas om kan det vara skönt att ha det ordentligt undertill.
Men had deTomtom79 skrev:
Det går inte att skruva in en träskruv i mitten, lite lagom långt så den fäster bra men inte spänner ut för mycket. Sen dra ut skruven som en spik, gärna med en bit masonit eller liknande mellan hammare/kofot och väggen för att undvika skada?
Du tror inte det hade funkat att försöka slipa ner den och sedan spackla över för att enklare kunna måla över? Det är nämligen flera sådana pluggar och är rädd för att förstöra väggenmexitegel skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden