Roland112 skrev:
når denna ända in då
[länk]
Nej, absolut inte. Den når varken hela vägen in i falsen eller in i det invändiga hörnet högst upp mot överstycket. Med den kan du dock slipa kanten på en massiv dörr, med en del träning. Men dom sagt, det är bättre att justera karmen om möjligt

Larsa skrev:
Jaha då får vi väl enas om att vara oense :-)
Haha, det går bra;)

• Gilla
Mawahl
  • Laddar…
R
nu har jag löst det.

Får man vara nyfiken och fråga hur du gjorde?

R
R Roland112 skrev:
köpte denna:
[länk]

skar som smör genom träet, helt grym och når in i alla små hörn.
jag ska "slipa ner" en sida av dörrkarmen som tar emot dörren. Jag har ett multiverktyg hemma.

Minns du vad du använde för munstycke för att avverka karm? Samt arbeta du från sidan in eller upp och ner jäms med karmen? 😇

F flamuren skrev:
jag ska "slipa ner" en sida av dörrkarmen som tar emot dörren. Jag har ett multiverktyg hemma.

Minns du vad du använde för munstycke för att avverka karm? Samt arbeta du från sidan in eller upp och ner jäms med karmen? 😇
Skulle vilja påstå att multiverktyg är helt fel för detta, kommer se ut som skit… själv hade jag hyvlat, annars kört en fräs med anhåll…

Larsa Larsa skrev:
Skulle vilja påstå att multiverktyg är helt fel för detta, kommer se ut som skit… själv hade jag hyvlat, annars kört en fräs med anhåll…
grannen hyvla sin dörr. Men då når jag inte in i hörnet och hela vägen in.

Ska se om google kan tipsa om fräs med anhåll 🙂👍

F flamuren skrev:
grannen hyvla sin dörr. Men då når jag inte in i hörnet och hela vägen in.

Ska se om google kan tipsa om fräs med anhåll 🙂👍
Det beror ju på hyveln. Har du rätt hyvel kommer du in i ”hörnet”

F flamuren skrev:
En sånhär borde väl göra jobbet enkelt?

[länk]
Nej en lackfräs är till för större ytor, inget man tar bort en välvd yta med (har en själv). Köp en bra falshyvel eller liknande (har inte så bra kolla själv), sen tar det 10 min att justera karmen….

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.