Hej!

Jag har precis slipat golven i min lägenhet. Det är gamla furugolv i ett 30-tals hus. Nu har jag bytt kök och det nya köket missar att täcka en smal liten remsa vid sockeln av det gamla oslipade golvet.

Det är ca 5 cm x 50 cm som sticker fram under ett av skåpen/sockeln. Jag har kollat med dem som slipade golvet om de kan ordna det men jag tycker det blir lite väl mycket pengar. Frågan är kan jag göra det själv?
Det spelar ingen roll om det blir en liten lackskarv eller skillnad i golv. Jag vill bara inte att det skall vara sådan dramatisk färgskillnad.

Kan jag göra det med mindre maskiner? Vad skall jag lacka med?

Tacksam för hjälp och råd.

Mvh Eliza

Den lilla ytan borde inte vara något problem att slipa. Prova med en liten billig hörnslip á 129:-. Vinkla ned ena sidan av silpen ned mot mot golvet och börja med korn 80, därefter 120. Om det är mycket grov yta kan du börja med korn 40.
Länk: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=134166327

en yta på 5x50 cm går att slipa för hand med vanlig slippapper med korn som anges ovan :). Man har bättre precision i fingrarna än i en snabbgående elmaskin med för stor slipyta, tycker jag :). Kan du köpa en klunk golvlack från firman?
gaia

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.