M Martin_A85 #1 Medlem · Dalarna · 5 inlägg 26 feb 2009 22:34 Martin_A85 Medlem Dalarna 5 inlägg 26 feb 2009 22:34 #1 Jag ska flytspackla mitt källargolv å sedan lägga klinkers. Golvet är för längesedan målat. Färgen sitter ordentligt, utsliten på vissa ställen men inte flagnat. Behöver jag slipa bort färgen innan avjämning eller är det onödigt jobb? #flytspackel #klinkers #källargolv #slipning
Jag ska flytspackla mitt källargolv å sedan lägga klinkers. Golvet är för längesedan målat. Färgen sitter ordentligt, utsliten på vissa ställen men inte flagnat. Behöver jag slipa bort färgen innan avjämning eller är det onödigt jobb?
kimpo #2 Medlem · västmanland · 420 inlägg 27 feb 2009 16:53 kimpo Medlem västmanland 420 inlägg 27 feb 2009 16:53 #2 Slipa bort färgen...Finns risk att flytspacklet reagerar med färgen och får den att släppa. Alltid bäst med rena ytor... Lycka till!
Slipa bort färgen...Finns risk att flytspacklet reagerar med färgen och får den att släppa. Alltid bäst med rena ytor... Lycka till!