Haha StevieGee, tack för du delar med dig, detta gjorde min dag.
Det verkar vara lite delade meningar vad som är att föredra.

Jag har aldrig jobbat med en giraff tidigare men rent spontant känns det smidigare med en mindre handhållen slipmaskin.

Någon som har erfarenhet av Makita slipen jag länka till i första inlägget?
Kampanjen de kör är ju bara nu i helgen och verkar vara ett bra pris om man jämför med andra återförsäljare fast de finns kanske bättre alternativ?

Att köpa en Flex giraff känns inte aktuellt då priset verkar ligga någonstans runt 8000 och jag vill ju såklart komma undan så billigt som möjligt då jag trolig vis inte kommer ha användning för maskinen efter arbetet är utfört.

Hyr en giraff och se hur du tycker det känns. Jag tycker att jag orkar längre med en giraff (trots att en är tyngre i vikt) eftersom man håller den neråt framför sig hela tiden och bara "målar" över väggen men tycke är ju som du läst olika...
Hyr en riktigt stor dammsugare med plastpåse också!

Makita slipen är ett bra köp om man behöver använda den mycket!

K
Kan man inte ta in någon som torrblästrar? Visst dammar det överjävligt, men det gör det med betongslip också.
Jag tänker mig att arbetet borde så mycket fortare och du kommer över damm-fasen relativt snabbt. Jag antar att blästerfirmorna har fläktar och utrustning för att minska spridningen. Kanske kan vara värt att ta in en offert eller två.

Jag hade hit firma som blästra hela husgrunden från asfalt plus undersidan av balkongen från tjock färg.
2 timmar tog det för killen från det att han kom tills han åkte.

• Gilla
TickyNucker
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.