kom hem igår efter att min platta gjutits och fann till min förvåning att man struntat i att köra av plattan med den där helikopter grejen. De hade bara hällt i betong och dragit med en skrapa lite halvdant. Resultatet blev ju givetvis att det är riktigt ojämt med hål och kanter över hela plattan. Kan man torrslipa detta med bra resultat ? Hur gör man och vilka maskiner behövs isåfall?

Reklamera så ska det inte vara!!

nej att det inte ska vara så är jag på det klara med. Frågan är ju hur man ska fixa till det

Hur kan firmor som gör sånna jobb gå runt, lär ju inte vara många som vill rekomendera dem... >:(

grejen var att det var svågern som körde helikoptern. Han är novis och kallades in som hantlangare för att firman bara hade 2 gubbar och de ville vara 3 st. Själv var jag inte hemma dumt nog. Sen gjöts två plattor och den ena helikoptrades utav bara den (garage) medans den som ska bli mitt vardagsrum inte kördes alls. När svågern skulle börja med den så sa gjutarn till honom att det inte behövdes för att det ändå skulle ligga parkett där. Min inställning är ju at det i och för sig inte kommer synas att plattan inte är slipad men det hade ju tagit 30 minuter och så hade vi sluppit problemet. Det var nämligen inte bara oslipat utan rätt ojämt med flera gropar och hål och även överflöd i ena kanten.

Jag kommer lägga golvgips ovanpå plattan och sen parkett så det löser sig nog.

Slutsats: Förtroende är bra. Kontroll är bättre

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.