Hej
Har ett fritidshus som ligger 15 meter från en sjö.
Har funderingar på att höja standarden på detta och kanske på en värmepump och att slänga slangen i sjön.
Är det någon som har erfarenhet av detta?
Är denna lösning bra eller ger det dålig effekt?
Är det en massa tillstånd som ska sökas och är det svårt att få göra?
Är det att slänga pengarna i sjön,

, och bättre att satsa på en eller två luftvärmepumpar?
Något mer jag ska tänka på?