Min fasad består av råhuggna tegel målat i fult rosa. Dags att slätputsa men hur?
Jag har frågat några firmor och alla har olika åsikter. Vissa vill lägga nät, andra inte.
Jag gjorde en liten provyta ytan nät för några år sedan, det verkar hålla.
Färgskiktet är vittrat.
Helst vill jag även ha färgad puts. Är det mycket dyrare? Råhuggen tegelfasad målad i ljusrosa färg med en liten provyta av slätputs i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Råhuggen tegelvägg målad i rosa med tecken på vittring nära ett fönster, provyta av slätputs synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tack för alla råd.
 
Inga idéer?
 
  • Gilla
danneny
  • Laddar…
Det är väl inte mexi du har? Skulle blåst av med högtryck sen nätat med putsnät och kört grundputs sen slätputsat med putsbruk C. Sen kalkfärg.
Finns ju olika system och olika firmor känner ju sig bekväma med olika saker.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.