676 läst ·
3 svar
676 läst
3 svar
Val av färg på markis - Mexitegelvilla
Vi har en villa i mexitegel med ljus fog där vi nu ska byta ut äldre bruna fönster mot svarta aluminiumfönster.
Grunden har vi också målat i en svart färg. Huset har inte fönsterluckor men trä längst upp på gaveln på sidorna i mörkbrun som också ska bli mörkare framöver.
Vid fönsterbytet ska vi också sätta markiser men kan nu inte landa i om vi ska välja en ljus färg såsom bege/vit/creme eller en grå/brun. Ljus känns trevligare inifrån men kanske riskerar den att slå i någon ton så den upplevs gul eller rosa?
Grå/brun känns säkrare.
Hur har andra gjort? Hur ser era hus ut? Är ni nöjda?
Grunden har vi också målat i en svart färg. Huset har inte fönsterluckor men trä längst upp på gaveln på sidorna i mörkbrun som också ska bli mörkare framöver.
Vid fönsterbytet ska vi också sätta markiser men kan nu inte landa i om vi ska välja en ljus färg såsom bege/vit/creme eller en grå/brun. Ljus känns trevligare inifrån men kanske riskerar den att slå i någon ton så den upplevs gul eller rosa?
Grå/brun känns säkrare.
Hur har andra gjort? Hur ser era hus ut? Är ni nöjda?
Jag skulle ta kontakt med Bert Karlsson på webbmarkis.se , har endast goda erfarenheter från honom och hans företag. Vi har köpt alla våra markiser till sommarstället och villan från honom, garanterat nöjda med både vägledning och produkter 
Jag är säker på att han kan vägleda dig och dessutom ge dig ett oslagbart pris, exakt samma höga kvalitet som på "fina gatan", men helt andra priser
Jag är säker på att han kan vägleda dig och dessutom ge dig ett oslagbart pris, exakt samma höga kvalitet som på "fina gatan", men helt andra priser
Har en vit markis, köpte den beg 1 år gammal och kunde ju inte välja färgen.
En vit markis ska jag aldrig mera ha.
Tvättat den flera gånger, men den går inte att få snygg igen.
Hade på tidigare hus en ljusgrå, lite melerad, den såg inte skitig ut ens efter 10 år, den vita har jag haft i 6 år.
En vit markis ska jag aldrig mera ha.
Tvättat den flera gånger, men den går inte att få snygg igen.
Hade på tidigare hus en ljusgrå, lite melerad, den såg inte skitig ut ens efter 10 år, den vita har jag haft i 6 år.
Vi har en beigemelerad markis till villa i mexitegel och brun panel. Är nöjd med att vi tog en ljus och inte en brun som jag tänkt först.
Klicka här för att svara