På min bil, Citroen c5 har jag en kontakt som ser ut såhär. 42562.jpg

En 13 polig ska det vara. Men jag kan i te få dit någon adapter alls. Ska jag ha någon special eller något annat? Har bara provat biltemas.

Du behöver väl ingen adapter alls, ser ju ut som den vanliga 7 poliga med lite extra stift runtom.
Har du provat att stoppa i en vanlig hederlig 7 polig?

Protte

Du behöver en adapter till en normal kontakt. Om din är en sådan som jag tror det är så sätter man dit adaptern 90 grader motsols och vrider medsols 90 grader så fastnar den.. (Kan dock vara en annan variant jag tänker på..)

Sökte lite och som andra sagt så ser den normal ut..

Redigerat:
Du har en kontakt som heter Multicon west (13 polig). En vanlig 7 polig kontakt av standardmodell passar i denna. Eller vill du ha en adapter så att en "vanlig" 13 polig kontakt passar?

Jo den passar men inget på släpet lyser. Men det funkade fint med gamla bilen... men får glo på släpets koppling då jag öppnade kontakten så stämde det inte med kopplingsscheman jag hittar.

"Hemma på min gata i stan" där jag jobbar ligger denna fabrik som tillverkar nämnda kontaktdon...tror att deras hemsida kan hjälpa dig.... LÄNK om inte annat så för att identifiera vad du ska leta efter....

Tackar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.