Jag har ett Flexit Uni 3.

Upplever att återvinningen inte är vad den varit. Inblåsningstemperaturen (efter värmeväxlaren, före tillskottsbatteri) är lägre och huset kyls ner snabbare när ackumulatortanken är "tom".

Jag har bytt filter. Har även bytt släplister i den roterande värmeväxlaren. Ska även beställa nya lager till den, inget totalhaveri men har missljud, löper lätt.

Funderar på om jag vid något tillfälle kan ha monterat släplisterna i fel spår. På var sida om värmeväxlaren sitter en aluminiumprofil. Den bär upp axeln till värmeväxlaren och har 2 spår för släplist. Enligt Flexit support ska endast en släplist per sida om värmeväxlaren monteras. Det är lite otydligt i instruktionsboken. Nu är de monterade på var sin sida, i förhållande till varandra. Det borde innebära att jag har ett vertikalt "dött" utrymme.

Är det någon som kan kolla sitt aggregat och ta foto på båda sidor? Andra förslag och tankar är också av intresse. Se foto.

/Jörgen

• Flexit Uni 3 enhet med öppen panel visar en roterande värmeväxlare, en skruvmejsel och en skruv på toppen av enheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild av en metallprofil med dammig släplist, placerad på ett trägolv. Profiler från ett Flexit Uni 3 ventilationssystem.
    Skapa konto
  • Bild av en roterande värmeväxlare med aluminiumprofiler och släplister i ett Flexit Uni 3 ventilationsaggregat.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.