Har ett rejält slamrande ljud i vattenrören när man stänger blandaren
i köket.
Samtidigt som oljudet uppstår smäller det likadant i ett badrum.
Vad jag kan se så ligger inte rören mot något där dom är synliga iaf.
Vad kan detta oljud bero på ?
 
Troligen backventilsslammer från dusch eller badkarsblandaren i badrummet. Prova att vrida på temperaturvredet samtidigt som nån öppnar och stänger blandaren i köket och se om ljudet ändrar sig.

 
Okay, ska testa detta ikväll.
Tack för tipset !!
 
Kan också vara smällar orsakade av tryckförändringar i systemet om det inte sitter någon "dämpare"
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.