Tjo!
Som rubriken lyder, kan man slamma/grunda (serpo 103 rödgrund) nu i höst och vänta med att näta och slänga på grovputsen till i vår när det är varmare.
Anledningen är att få det vindtätt i år, men inte riskera något med tjockputsen mtp temperaturen ute.
Någon som vet om man kan slänga/pensla på rödgrunden med kalkborste, eller om det måste slås på med slev?
Tacksam för svar.
Mvh
Thomas