Funderar på ifall man borde välja slamfärg på huset istället för vanlig färg. Fått många rekommendationer från bekanta om att det är så mycket enklare att måla om då. Men är det verkligen så? Passar slamfärg för Stockholmsklimat? Har också hört att vanlig färg inte är så bra längre utan att man måste måla om ungefär vart tredje år?
Måste bestämma mig innan slutbeställning för att i sådana fall välja bort grundmålningen av huset.
 
Som vädret har varit senaste tiden har det krävts ommålning oftare än vanligt med "vanlig" färg.

Väljer du slamfärg är det lättare att måla om, men du måste göra det oftare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.