L Lovan83 skrev:
Nja nu är du kanske lite hård. Jag använder den för att den är smidig och inte skadar handlederna när man skruvar i alla möjliga konstiga vinklar.

Jag måste ha haft tur för min Makita funkar riktigt bra på låg fart med små skruvar.
makita är nog den jag provat som kan skruva med lägst antal varv. Den är riktigt bra på det sättet.

L Lovan83 skrev:
Nja nu är du kanske lite hård. Jag använder den för att den är smidig och inte skadar handlederna när man skruvar i alla möjliga konstiga vinklar.

Jag måste ha haft tur för min Makita funkar riktigt bra på låg fart med små skruvar.
Ja lite hård kanske jag var. Men smaken är ju som baken å alla gillar vi olika (y) Det är ju kanske en fördel att den är skonsam mot handlederna. Dock inget jag själv reflekterat över. Men för min del så är slagskruvdragare nått som ja undviker att använda även om dom är lite kortare och smidigare.

Rickard.
S Snickarkirre skrev:
Slagskruvdragare är det mest överskattade verktyget som finns. Finns ingen anledning att köpa en om man har en ordentlig skruvdragare. Dagens skruvdragare är så pass starka så en slagskruvdragare är i det närmaste helt onödig. Den enda fördelen med en slagskruvdragare är att den är smidigare (kortare) vilket ts efterfrågade. Men då håller ja med Alfredo att det är bättre att leta efter en mindre dragare som passar till dina batterier.
Jag håller typ med om första meningen, top 5 i alla fall men jag håller inte riktigt med den andra då den är underbar i vissa specifika jobb, i och för sig så kan jag inte minnas en enda gång jag valt slagskruvdragare på fritiden såå ;)

• Gilla
Snickarkirre
  • Laddar…
Känns som att mitt habegär för ett till verktyg har minskat. Skruvar inte mycket och är nöjd med den jag har men ibland känns den stor och i dessa fall funderade jag på en slagskruvdragare skulle fungera men det får nog hålla sig och så köper jag nått annat kul för de pengarna. ;)

• Gilla
Snickarkirre
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.