18 154 läst ·
41 svar
18k läst
41 svar
Slagskruvdragare slår av skruven, sant/ falskt?
Supergrejer detta verktyg! Slagskruvdragare.... många som inte vet vad det är dvs utanför detta forum. Iom sambeställningar brukar jag ta med till jobbet och dema lite 
Lite OT men det handlar iaf om slagskruvdragare *ler*
Fick ju tag på en sådan Makita BTD141 (med LXT601 som USA beställdes)..... och ja sådan bitsinfattning skulle alla bitsverkytyg ha. Ni som har förstår vad jag menar. BTD140 saknar tydligen den smarta lilla funktionen med "slot in" för bitset. Man behöver inte fingra på bitsfästet för att fästa ett bits man bara trycker i det!
Har dock inte sett BDT141 till försäljning från UK. Har bara sett dem i USA samt att maskinerna som har detta kommer från Kina. Här kan ni säkert rätta mig om jag är fel ute.
En liten film som visar skillnader maskinerna emellan: http://www.youtube.com/watch?v=IZ948OPACLY
/Mattias
Fick ju tag på en sådan Makita BTD141 (med LXT601 som USA beställdes)..... och ja sådan bitsinfattning skulle alla bitsverkytyg ha. Ni som har förstår vad jag menar. BTD140 saknar tydligen den smarta lilla funktionen med "slot in" för bitset. Man behöver inte fingra på bitsfästet för att fästa ett bits man bara trycker i det!
Har dock inte sett BDT141 till försäljning från UK. Har bara sett dem i USA samt att maskinerna som har detta kommer från Kina. Här kan ni säkert rätta mig om jag är fel ute.
En liten film som visar skillnader maskinerna emellan: http://www.youtube.com/watch?v=IZ948OPACLY
/Mattias
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv
Fäst trä mot trä eller andra material med en bra träskruv. Våra träskruvar finns i olika längder, tjocklekar och gängningar beroende på vad som ska byggas.
Läs mer
Ja o nu finns ju BTD144, har efterlyst nån på forumet som provkört den men inte fått nåt napp
Matix skrev:Supergrejer detta verktyg! Slagskruvdragare.... många som inte vet vad det är dvs utanför detta forum. Iom sambeställningar brukar jag ta med till jobbet och dema lite
En liten film som visar skillnader maskinerna emellan: [länk]
/Mattias
Hej,Hajakz skrev:
Jag har en BTD132. Alltså 14,4 volt versionen av BTD144. De bägge maskinerna är relativt likvärdiga, 155 nm mot 160 1,5kg. En skillnad dem emellan är att på 132an kan man ställa slagintensiteten i 3 steg. Det tror jag inte att man kan göra på 144an.
Då jag är hemma med hundvalp har jag inte hunnit testa den tillräckligt för att ge ett omdöme. Förhoppningsvis ska jag jobba i slutet av veckan, så då kan jag passa på och misshandla den och jämföra sida vid sida med BTD130.
Visserligen gäller det 14,4 voltarn, men någon glädje kanske det kan vara...