Hej!
Har någon annan haft problem med att slagregn tar sig in genom fast pvc-fönster?
Det gäller ett fast Drutex IGLO fönster.
Jag precis satt in 6 stycken sådana fönster i en tillbyggnad, och slog upp fönsterfodren förra veckan innan busvädret kom till Norrland.
Nu har det regnat och blåst krafigt i ett par dagar, och nu märkte jag att det låg vatten under 3 st av fönsterna på reglarna (har ej hunnit göra färdigt insidan).
Min första spontana tanke var såklart att jag hade misslyckats med att få tätt fönsterfodret på utsidan.
Men efter att ha läst på lite här så gick jag ut och pillade bort plastbiten för dräneringen, och märker då att spåret i alla tre fönster är fullt i vatten, dvs. det rinner inte ut.
Någon annan som har varit med om detta, eller har någon aning om vad som har blivit fel?
Som sagt så är min första uppfattning nu att slagregnet tar sig in i fönstret, men dräneringen verkar inte fungera som den ska, utan det blir överfullt och så börjar vattnet att trycka in bakvägen.
Är tacksam för tips och erfarenheter, så att jag vet om jag ska ta kontakt med återförsäljaren eller se över mina fönsterfoder istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder