7 432 läst ·
12 svar
7k läst
12 svar
slaghack till MF135
Har bestämt mig för en slaghack till min MF135 antaligen en agrimaster enligt data nedan antingen 1,6m eller 1,9m, behöver hjälp vilken jag skall ta. priset är en tusenlapp hit eller dit, Ngn som kan detta?[/FONT]
]KL 1600 bredd]160 hk25-30 vikt345kg[/]
KL 1900[ bredd[/190 hk35-40 vikt370kg[/
]KL 1600 bredd]160 hk25-30 vikt345kg[/]
KL 1900[ bredd[/190 hk35-40 vikt370kg[/
Redigerat:
Tänkte höra om det blev nån affär och vilken du köpte? Är du nöjd?
Har själv tänkt köpa en agrimaster och har kollat på samma modeller som du men är lite tveksam vilken jag ska välja, har en MF 35 som jag ska hänga den bakom. Båda ska ju fungera enligt spec men undrar om dom upplevs tungdriven. Är ju 35 hk i min.
Har själv tänkt köpa en agrimaster och har kollat på samma modeller som du men är lite tveksam vilken jag ska välja, har en MF 35 som jag ska hänga den bakom. Båda ska ju fungera enligt spec men undrar om dom upplevs tungdriven. Är ju 35 hk i min.
okej, kul att hör. Ska använda den på gammal åkermark som inte vart brukad på väldigt länge, har inte kommit upp så mycket sly men väldigt stora grästuvor. Tror du att den på 1,9 meter blir för tung driven för min traktor?
quattro1: Den bredare kostar ca 29 tusen plus moms, den mindre ca 1500 billigare, det finns en återförsäljare i Piteå
quattro1: Den bredare kostar ca 29 tusen plus moms, den mindre ca 1500 billigare, det finns en återförsäljare i Piteå
okej, kul att hör. Ska använda den på gammal åkermark som inte vart brukad på väldigt länge, har inte kommit upp så mycket sly men väldigt stora grästuvor. Tror du att den på 1,9 meter blir för tung driven för min traktor?
quattro1: Den bredare kostar ca 29 tusen plus moms, den mindre ca 1500 billigare, det finns en återförsäljare i Piteå
quattro1: Den bredare kostar ca 29 tusen plus moms, den mindre ca 1500 billigare, det finns en återförsäljare i Piteå
köp inte 1900:an du vinner nog mer på att ha tillräckligt med power för att få bra snurr på 1600:an, jag har kört av ganska mycket grövre material och det har gått fint. Ställde ut den förbi en däcket också
Jaha okej, det är ju inte så dumt alls
Man klarar ändå vinkeln på kraftutagsaxeln då ? Vad har du ställt klipphöjden på?
Tror nog att det lutar åt en kl 1600 iallafall.
Har vart inne på en betesputs(Kuhn) tidigare, men efter att ha hört med lite olika så faller nog valet på en slagklippare, eftersom det är mycket stora tuvor och en del småris. Ska åka och betälla en i slutet av februari så man är redo till våren
Tack för all hjälp
Tror nog att det lutar åt en kl 1600 iallafall.
Har vart inne på en betesputs(Kuhn) tidigare, men efter att ha hört med lite olika så faller nog valet på en slagklippare, eftersom det är mycket stora tuvor och en del småris. Ska åka och betälla en i slutet av februari så man är redo till våren
Tack för all hjälp
Klicka här för att svara