2 769 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Sladdrigt vred, beror på...?
Medlem
· Västra Götaland
· 189 inlägg
Har just satt lås på våra nya ytterdörrar och tycker att känslan när man låser med vredet är minst sagt ovan. Det märks knappt när man faktiskt låser och vi skulle önska en mer distinkt känsla.
Vilken del är det som främst påverkar detta??? Låskistan (Assa 2002), cylindern (Assa 701) eller vredets medbringare?
Vilken del är det som främst påverkar detta??? Låskistan (Assa 2002), cylindern (Assa 701) eller vredets medbringare?
Har inget svar men jag kan verkligen hålla med dig.
Har jag gäster som ska lämna huset försöker de öppna upp den låsta dörren (jag låser alltid), och i och med detta glapp går dörren då mer eller mindre i baklås för dem varpå jag måste rycka in och med lite ryckande i dörr och och tricksande med vred få upp låset igen. Extremt irriterande
Har jag gäster som ska lämna huset försöker de öppna upp den låsta dörren (jag låser alltid), och i och med detta glapp går dörren då mer eller mindre i baklås för dem varpå jag måste rycka in och med lite ryckande i dörr och och tricksande med vred få upp låset igen. Extremt irriterande
Medlem
· Västmanland
· 304 inlägg
Sladdriga känslan beror nog på evo-låskistorna generellt. De går så lätt att man nästan inte märker att man vrider om. Inget distinkt "klonk" här inte. Fast jag har inte någon av de allra sista versionerna, så det kanske skiljer lite.
Klicka här för att svara