11 022 läst ·
30 svar
11k läst
30 svar
Sladd till kristallkrona -40-50-tal.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Helt rätt!MH1001 skrev:
Det var faktiskt nätt och jämt att jag blev godkänd i matte i studentexamen. Inte konstigt, eller hur
Jag har aldrig varit så nervös som när jag skulle förklara vad en derivata var i det muntliga förhöret.
Jag har inte begripit det än
Medlem
· Västerbottens län
· 18 048 inlägg
Jag tror att det är 5 lampor i en kristallkrona och då tänds 2/5 med ena tråden och 3/5 med den andra.
Då knock on Wood hur många lampor blir det totalt.
Spänningsderivatan är som högst vid nollgenomgången på växelström, det är väl enkelt och lättförklarat vad en derivata är.
Protte
Då knock on Wood hur många lampor blir det totalt.
Spänningsderivatan är som högst vid nollgenomgången på växelström, det är väl enkelt och lättförklarat vad en derivata är.
Protte
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Enkelt när man skriver ja, men det var i muntan det körde ihop sigprototypen skrev:
Och Google fanns inte då
Derivata är ett grundläggande begrepp inom matematisk analys. Den enklaste formen av derivata är derivatan av en reellvärd funktion av en reell oberoende variabel, där derivatan är den hastighet med vilken funktionsvärdet ändras i den punkt som svarar mot den oberoende variabelns värde. Då förändringshastigheten hos en funktion inte måste vara konstant med avseende på den oberoende variabeln, är även derivatan en funktion av denna.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Nej.E El-Löken66 skrev:
Och jag tycker inte att du borde skriva om elinstallationer alls!
Ditt val av ord/beteckningar kan nog ge mycket missförstånd i dessa ibland livsfarliga problem.
Hej @Pernilla 333, var det något i min förklaring som var oklart?
Eller du är med på hur det ska kopplas nu?
Som någon här påpekar var kanske föregångare inte det bästa ordvalet då det kan få någon att tro att det kommer en efterträdare.
Jag tror ordet jag sökte var något snarlikt, exempelvis förebild, ber om ursäkt för detta fast jag tycker nog å andra sidan att om det inte var tydligt nog så ska kanske någon annan sköta kopplandet.
Eller du är med på hur det ska kopplas nu?
Som någon här påpekar var kanske föregångare inte det bästa ordvalet då det kan få någon att tro att det kommer en efterträdare.
Jag tror ordet jag sökte var något snarlikt, exempelvis förebild, ber om ursäkt för detta fast jag tycker nog å andra sidan att om det inte var tydligt nog så ska kanske någon annan sköta kopplandet.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Jag tycker att du först och främst synar denna lampa riktigt noga så att ledningarna är oskadade. Det är främst i rörliga delar av lampan skador kan uppstå, dvs framför det man ser. De är riktigt gamla, men är troligen i fint skick där de ligger dolda och orörda.Pernilla 333 skrev:
Om du finner att du kan lita på lampan så kan du koppla som Löken beskriver.